Σάββατο 25 Νοεμβρίου 2023

Ανώτερα ή αρχικά ΚΑΙ κατώτερα ή ύστερα · είδη πονηρών δαιμόνων

... Όπως υπάρχουν εννέα τάγματα αγίων αγγέλων, τα ανώτερα τάγματα: τα σεραφείμ, τα χερουβείμ, οι αρχές, οι εξουσίες, οι θρόνοι, οι κυριότητες, και κατώτερα:
οι αρχάγγελοι και οι άγγελοι,

το ίδιο και στην στρατιά των πονηρών πνευμάτων υπάρχουν ανώτερα και κατώτερα τάγματα, υπάρχουν αρχές και εξουσίες. ...
Λόγοι και ομιλίες Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας:
Περί της πάλης με τα πονηρά πνεύματα εις τους ουρανούς. (1)

Από τις γραφές βλέπουμε ότι ο Θεός δημιούργησε πρώτα τον Πνευματικό κόσμο και τους Αγγέλους ως όντα άυλα και πνευματικά με ιεραρχική δομή στις μεταξύ τους σχέσεις και μετά την υλική κτίση.
Από του πρώτους Αρχαγγέλους ήταν και ο ‘εωσφόρος’ με αποστολή να φέρνει το Φως στην υλική κτίση.
Έπειτα από όλα δημιούργησε ο Θεός και τον Άνθρωπο ως κορυφαίο ον στο υλικό κόσμο, δίνοντας του ιδιότητες ομοιάζουσες με τον Ίδιο και οπότε ανώτερο από τους Αγγέλους .


Όταν ο εωσφόρος είδε τον Άνθρωπο ανώτερό του και λαμπρότερο και την μέλλουσα δόξα της Παναγίας να είναι ως Σύνθρονη του Θεού , άρχισε να υπερηφανεύεται για τον εαυτό του , για την ανωτερότητα του αγγελικού κόσμου έναντι των ζώων και του υλικού κόσμου και θέλησε να ρίξει τον Θεό από τον θρόνο Του.(2) 

Τότε έγινε πόλεμος στον ουρανό , ο Μιχαήλ και οι άγγελοι του , και ο εωσφόρος , που είχε εκπέσει σε δράκοντα , και οι άγγελοι του και νίκησε ο Μιχαήλ ρίχνοντας τον δράκοντα και το τάγμα του στην γη.(Αποκάλυψις 12,7)

Μετά τη μάχη ο Μιχαήλ δίνει το παράγγελμα στις Αγγελικές Δυνάμεις για την αναφορά στον Ύψιστο :
Στώμεν Καλώς Στώμεν μετά Φόβου ...

Για να να απορριφτεί ο ‘πονηρός εωσφόρος’ και από τον υλικό κόσμο , από τη γη , επιτρέπει ο Θεός να δοκιμαστεί και ο Άνθρωπος.


Kατά την τάξη του Θεού , λοιπόν ο πονηρός θα προσπάθησε να διαβάλλει τον Αδάμ πρώτα , ίσως και πριν την δημιουργία της Εύας , αλλά αυτό δεν αναφέρεται στην Γραφή .
Φαίνεται όμως επαγωγικά από τη στάση που παίρνει ο Αδάμ όταν είδε την Εύα.
Διότι το να μην δοξάσει τον Θεό , αλλά να την έχει δει ως σάρκα του , υποθάλπτει φοβικότητα και έλλειψη πίστης που μπορεί να προέρχεται από πρότερη προσπάθεια του πονηρού να διαβάλλει τον Αδάμ, ο οποίος, μπορεί μεν να απόκρουσε τον λογισμό, αλλά του έμεινε είδος φοβίας.

Ο πονηρός λοιπόν, με ηθική ευθύνη του Αδάμ , βρήκε μόνη την Εύα και εκείνη έκανε το λάθος να μπει στη λογική του ,αντί να την απορρίψει, παρασύροντας μετά και τον Αδάμ.

Συνεχίζοντας την πτώση ,αντί να μετανοήσουν, μπροστά στον Θεό άρχισε να τα ρίχνει ο ένας στον άλλο με αποτέλεσμα την εκδίωξη τους από τον παράδεισο.




Ο εωσφόρος και το τάγμα του έμειναν στον υλικό κόσμο και αποτελούν τους ‘ανώτερους ή αρχικούς πονηρούς δαίμονες’ οι οποίοι οδηγούν τους ανθρώπους σε πτώσεις διανοητικές σχετιζόμενες με τα ανώτερα ιδανικά.
Η περηφάνια , η κενοδοξία , η οίηση κτλ είναι οι καταστάσεις οι οποίες προσπαθούν αυτά τα πονηρά πνεύματα να ρίξουν τους ανθρώπους.



Ο Θεός τότε, σύμφωνα με τον Ενώχ , έστειλε 200 αγγέλους να προσέχουν τους ανθρώπους και να μεταφέρουν τα μηνύματα τους προς Αυτόν.(3) 
Εκείνοι οι άγγελοι  σκανδαλιστήκαν  από τις κόρες των ανθρώπων , πήραν ανθρώπινη μορφή και εμίχθησαν  μαζί τους με αποτέλεσμα εκείνες να γεννήσουν γιγάντιους ανθρώπους ,νομίζοντας ότι θα τους εσυγχωρήτο η αμαρτία.

Οι εκπεσώντες εκείνοι άγγελοι , έδειξαν στις γυναίκες και στους ανθρώπους
τους τρόπους εξαγωγής των μετάλλων , και την αστρολογία ,
την κατασκευή όπλων και τις μαγείες με τα ξόρκια , τους ' κόσμους ' :
-
δηλαδή το πως να κοσμούνται με τις βαφές προσώπου και ματιών και σχήματα μαλλιών και ένδυσης , στολίδια , κοσμήματα κλπ, και τη χρήση του αντιμονίου και τον καλλωπισμό των βλεφάρων, και όλα τα είδη των πολύτιμων λίθων και όλα τα βαφικά ,
δηλαδή τη μόδα ή αλλιώς τον συρμό ,
-
και κάθε είδους αμαρτία , βλασφημία και κακία , και τα μίσητρα ,
.... οι δε γιοι τους οι ‘γίγαντες’ επιδόθηκαν σε κάθε είδους κτηνοβασία και ανθρωποκτονία.


Τότε ο Θεός διέταξε να γίνει ο κατακλυσμός του Νώε ,να τιμωρηθούν αιωνίως οι εκπεσώντες άγγελοι και να θανατωθούν οι γίγαντες δια πολέμου και κατά το θάνατο τους να βγουν από τα στόματα τους πνεύματα ακάθαρτα τα οποία και είναι οι 'κατώτεροι ή ύστεροι πονηροί δαίμονες' που οδηγούν τους ανθρώπους σε πτώσεις σαρκικές σχετιζόμενες με τα κατώτερα ένστικτα εμπνέοντας τους την διάθεση για αμαρτίες ανάλογες των αμαρτιών που έκαναν εκείνες οι κόρες και εκείνοι οι εκπεσώντες άγγελοι και οι γίγαντες.


Παραπομπές :

(1).
Λόγοι και ομιλίες Αγίου Λουκά Αρχιεπισκόπου Κριμαίας :
        Περί της πάλης με τα πονηρά πνεύματα εις τους ουρανούς
        https://amvonas.mysch.gr/palh-me-ta-ponira-pneumata/ 
        https://filoumenos.com/forum/viewtopic.php?t=11328&start=36
        

(2).
Γόρτυνος Ιερεμία: “Η πτώση του ανθρώπου”
... Ο Διάβολος, είπαμε, ήταν πρώτα άγγελος, αρχηγός άγγελος, εωσφόρος.
Και, λοιπόν, πνεύμα καθαρό που ήταν τότε, είδε προφητικά αυτό που θα γινόταν μετά από χρόνια.
Είδε άνθρωπο πάνω από αυτόν και λαμπρότερο από αυτόν και τον φθόνησε.
Και αμέσως, για την υπερηφάνειά του και τον φθόνο του, έπεσε από την υψηλή του θέση και έχασε την δόξα του και έγινε Διάβολος.
Ρωτάτε τώρα να μάθετε ποιόν άνθρωπο είδε ο εωσφόρος προφητικά ανώτερο και υψηλότερο απ᾽ αυτόν και τον εφθόνησε;
Είδε την ΠΑΝΑΓΙΑ, πάνω από όλα τα τάγματα των Αγγέλων!
Γιατί η Παναγία είναι «Τιμιωτέρα των Χερουβίμ και ενδοξοτέρα ασυγκρίτως των Σεραφίμ»!
Ώστε, κατά την ερμηνεία αυτή, ο Εωσφόρος φθόνησε την Παναγία μας και γι᾽ αυτό έγινε Διάβολος.
Γι᾽ αυτό και εμείς θα πολεμούμε τον Διάβολο και όλα τα τεχνάσματά του με την προσευχή μας στην Παναγία μας. Και μόνο «Παναγία μου, Παναγία μου» όταν ακούει ο Διάβολος ταράσσεται και καίεται και αυτός και όλα τα τάγματά του.

 Με πολλές ευχές,
† Ο Μητροπολίτης Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως Ιερεμίας
    https://greekpress.gr/γόρτυνος-ιερεμία-η-πτώση-του-ανθρώπο/
    https://vimaorthodoxias.gr/eipan/gortynos-ieremia-ptosi-tou-anthropou/


(3).
Το Βιβλίο του Ενώχ
Στον Προφήτη Ενώχ αποδίδεται η συγγραφή ενός κειμένου το οποίο περιέχει προφητείες για την έλευση του Μεσσία, τη συντέλεια του κόσμου, μιλάει για την πτώση των αγγέλων και δίνει λεπτομερείς περιγραφές της κόλασης και του παράδεισου, των κινήσεων των πλανητών και των καιρικών φαινομένων καθώς και πολλά άλλα.
Το βιβλίο αυτό, οι διδαχές του οποίου θεωρούνται ότι μεταφέρθηκαν μέσω της προφορικής παράδοσης, δεν συμπεριλαμβάνεται στα βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης και λογίζεται ως απόκρυφο κείμενο, αν και πιθανώς να έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό όχι μόνο την Πεντάτευχο των Εβραίων αλλά ακόμα και την ίδια την Αποκάλυψη του Απόστολου Ιωάννη και τις επιστολές των αποστόλων.
Οι πρώτοι πατέρες της εκκλησίας επηρεάστηκαν έντονα από αυτό και το εγκωμίασαν, όπως ο Άγιος Ειρηναίος, ο Ιουστίνος, ο Άγιος Κλήμης ο Αλεξανδρείας, ο Αθηναγόρας, ο Απόστολος Πέτρος και ο Εβραίος ιστορικός Ιώσηπος. Παρ’ όλα αυτά, κανείς εξ’ αυτών δεν συμφώνησε με τη διήγηση της πτώσης των αγγέλων. Γεγονός πάντως είναι ότι δεν θεωρείται αιρετικό βιβλίο, έστω και αν δεν συμπεριλαμβάνεται στην Παλαιά Διαθήκη.

https://orthodoxoiorizontes.gr/Biblos/Apokrufa_biblia_Palaias_Diathikhs/Enwx_A'_Keimeno.htm
https://orthodoxoiorizontes.gr/Biblos/Apokrufa_biblia_Palaias_Diathikhs/Enwx_A'.htm



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου