Κυριακή 10 Δεκεμβρίου 2023

Ο ιστορικός τόπος και χρόνος τού Παραδείσου

Η Γεωλογία επιβεβαιώνει τη Γένεση!

Η μελέτη αυτή, έχει σκοπό να δείξει σε όσους δεν εμπιστεύονται τη Χριστιανική πίστη, ότι η Αγία Γραφή παραμένει διαχρονικά μία πολύτιμη και ακριβής καταγραφή της πραγματικότητας, σύμφωνη πάντοτε με την επιστήμη. Αυτό που μας τυφλώνει, είναι μόνο οι δικές μας ερμηνείες και προκαταλήψεις...

Πολλοί υποστηρίζουν ότι η αφήγηση τής Γενέσεως για έναν επίγειο Παράδεισο, είναι ένας αλληγορικός μύθος. Όμως τα ιστορικο-γεωγραφικά στοιχεία που μας δίνει η Αγία Γραφή, όχι μόνο αποδεικνύονται αληθινά, αλλά μπορούν να αποτελέσουν μια σπουδαία ιστορική πηγή για το απώτερο παρελθόν τής Μεσοποταμίας, τού 5500 π.Χ.

Η μελέτη αυτή, εξερευνά τον τόπο και το χρόνο τού Αδάμ με τη βοήθεια κάποιων στοιχείων που μας δίνει η Γένεση για το λίκνο τού λαού τών Αδάμ.

1. Τα 4 ποτάμια τής Εδέμ

Για την εύρεση τής τοποθεσίας τού Παραδείσου, βρίσκουμε στην Αγία Γραφή κάποιο σημαντικό γεωγραφικό στοιχείο, που περιγράφεται στη Γένεση 2/β΄ 10-14:

"Ποταμός δε εκπορεύεται εξ Εδέμ ποτίζειν τον παράδεισον. εκείθεν αφορίζεται εις τέσσαρας αρχάς.

Όνομα τω ενί Φισών. ούτος ο κυκλών πάσαν την γην Ευϊλάτ, εκεί ού εστι το χρυσίον. Το δε χρυσίον της γης εκείνης καλόν. και εκεί εστιν ο άνθραξ και ο λίθος ο πράσινος.

Και το όνομα τω ποταμώ τω δευτέρω Γεών (Γιών κατά το Εβραϊκό). ούτος ο κυκλών πάσαν την γην Αιθιοπίας ("Χους" κατά το Εβραϊκό).

Και ο ποταμός ο τρίτος Τίγρης. ούτος ο προπορευόμενος κατέναντι Ασσυρίων.

Ο δε ποταμός ο τέταρτος Ευφράτης".

Ο Τίγρης και ο Ευφράτης είναι τα γνωστά ποτάμια που πηγάζουν από τα ορεινά τής Αρμενίας και χύνονται στον Περσικό Κόλπο. Γνωρίζουμε λοιπόν ότι ο Παράδεισος βρισκόταν κάπου γύρω στη Μεσοποταμία. Σε ποιο σημείο της όμως;

Πολλοί προσπάθησαν να τον ανακαλύψουν στα ορεινά τής Αρμενίας, απ' όπου πηγάζουν ο Τίγρης και ο Ευφράτης. Ο λόγος γι' αυτό είναι, τα παραπάνω λόγια τής Γένεσης: "Ποταμός δε εκπορεύεται εξ Εδέμ ποτίζειν τον παράδεισον". Έτσι τον αναζήτησαν στα ορεινά απ' όπου εκπορεύονται ο Τίγρης και ο Ευφράτης. Με μια προσεκτικότερη ματιά όμως, το χωρίο λέει κάτι άλλο.

Το χωρίο δεν λέει ότι ο ποταμός εκπορευόταν από τον Παράδεισο, ώστε να αναζητήσουμε τον Παράδεισο στις πηγές τών ποταμών. Λέει ότι ο ποταμός εκπορευόταν από την Εδέμ, που ήταν η ευρύτερη περιοχή γύρω από τον Παράδεισο. Έτσι, δεν είναι δυνατόν να αναζητήσουμε τον Παράδεισο στις πηγές τών ποταμών, αλλά εκεί που 4 αρχαίοι ποταμοί δια-σταυρώνονται. Και η περιοχή από την οποία περνούν τέσσερεις ποταμοί, πρέπει να είναι μια εξαιρετικά εύφορη και υγρή περιοχή, ένας παράδεισος, κάτι που δύσκολα μπορεί να συμβαίνει στις ορεινές πηγές κάποιου ποταμού.

Ἐνδυμασία και ορθόδοξη χριστιανική λατρεία

Η τάξη της εκκλησίας του Χριστού για να είναι οι άνθρωποι , άντρες και γυναίκες, στη Χάρη του Θεού και να χαίρονται, με την καλή χαρά, και σ'αυτόν τον κόσμο και στον μέλλοντα .

« Χιτῶνά μοι παράσχου φωτεινόν, ὁ ἀναβαλλόμενος φῶς ὡς ἱμάτιον, πολυέλεε Χριστὲ ὁ Θεὸς ἡμῶν ».
    Ειρμός απο την ακολουθία του Βαπτίσματος

« Συνήθισε το βλέμμα σου να μην πέφτη σε σώμα ξένο, ει δυνατόν ούτε στο δικό σου ».
    Παραινέσεις Αγίων Πατέρων , Γεροντικόν
* «Ἡ μυαλωμένη γυναίκα οὔτε τὸν πῆχυ τοῦ χεριοῦ της δὲν ἀφήνει ἐλεύθερον διὰ νὰ τὸν βλέπουν δημόσια».
    Πλούταρχος

* «Τὸ χρῶμα τῆς ντροπῆς εἶναι τὸ ὡραιότερον».
    Ἀριστοτέλης

* «Σεβάσμια ντροπή, μακάρι ἐντὸς ὅλων τῶν ἀνθρώπων εἰς τὴν ψυχὴν νὰ ἐθρονιαζόσουν καὶ νὰ ἔδιωχνες τὴν ἀδιαντροπιά».
    Εὐριπίδης



Αρχιμανδρίτη  Ραφαήλ (Καρέλιν), Για το ντύσιμο και τη σωφροσύνη
... Η Βίβλος αναφέρει ότι μετά από την πτώση, η γύμνια των προπατόρων προκάλεσε σε αυτούς αίσθημα πάθους, και γι΄αυτό, ο Θεός τους έδωσε το πρώτο ένδυμα από δέρμα ζώων.

 Να κάνουμε μια παρένθεση, επειδή πρέπει να διευκρινίσουμε ότι ο Αδάμ και η Εύα, πριν από την πτώση, δεν ήταν γυμνοί όπως το αντιλαμβανόμαστε εμείς.
Τους περιτύλιγε η χάρη του Θεού ως εκτυφλωτικό φως.
Φορούσαν ένδυμα που λες και ήταν ραμμένο από αυτό το υπέρλαμπρο και ιριδίζων φως.
Από όλα τα όντα που κατοικούσαν στην Εδέμ, από όλα τα λουλούδια που άνθιζαν εκεί, ο πιο ωραίος ήταν ο άνθρωπος μες΄στη χάρη του Θεού.
Όπως επίσης στην ανάσταση νεκρών οι άνθρωποι δε θα αναστηθούν γυμνοί:
οι δίκαιοι θα λάμπουν σαν τον ήλιο, περικυκλωμένοι από φωτοστέφανο από ακτίνες, και οι αμαρτωλοί θα αναστηθούν με σκούρα ενδύματα, όπως οι αμαρτίες τους, θα αναστηθούν με αιώνιο πένθος.


 Η 'επανάσταση' στον τομέα της ηθικής προκάλεσε και την 'επανάσταση' στο ντύσιμο.
Εμφανίστηκαν νέες μόδες.
Αν για τους χριστιανούς ένας από τους σκοπούς των ρούχων είναι να προφυλάξει τον εαυτό τους και τους άλλους από τους σκανδαλισμούς,οι νέες μόδες,ως επί το πλείστον, έχουν αντίθετο σκοπό:
να τραβήξει την προσοχή στο σώμα του ανθρώπου
και να προκαλέσει αίσθημα λαγνείας.